Μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης, δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων, μεγάλος δανεισμός και αλλεπάλληλες ζημιογόνες χρήσεις συχνά και σε λειτουργικό επίπεδο αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της κρίσης που κλυδωνίζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και απειλεί να βγάλει εκτός συγκοινωνιών μεγάλο αριθμό των πιο σύγχρονων πλοίων που οι Έλληνες γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια στις θάλασσες μας. Την ίδια στιγμή, σημαντικοί διαρθρωτικοί περιορισμοί συνεχίζουν να αποτρέπουν την είσοδο ξένων παικτών, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο της επάνδρωσης των πλοίων...
δεν επιτρέπει να υπάρξουν περιθώρια ελιγμών με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Με τις εταιρείες, όπως η Minoan ή η NEΛ να αποδρομολογούν νεότερα και ταχύτερα πλοία -η αγορά των οποίων άλλωστε τις οδήγησε σε μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις- και να στρέφονται στις ναυλώσεις παλιότερων πλοίων, που έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και λειτουργικά έξοδα, υπό την πίεση της ανάγκης εξυπηρέτησης των υπό αναδιάρθρωση υποχρεώσεων τους, το επόμενο καλοκαίρι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις θα θυμίζουν περισσότερο την δεκαετία του ΄80.
Παλαιά πλοία, με χαμηλότερες ταχύτητες σε αραιότερα δρομολόγια. Εκτός και εάν οι προσπάθειες του υπουργείου να αναδιαρθρώσει την βιομηχανία φέρουν καρπούς γρήγορα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου