Με μία συγκινητική αλλά και οργισμένη επιστολή προς το προσωπικό των ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Ταβουλάρης, επίσης ένας από τους τελευταίους Έλληνες με βιομηχανικό όραμα, ουσιαστικά προαναγγέλλει το κλείσιμο των ναυπηγείων που αποτελούν το τελευταίο ζων βιομηχανικό κύτταρο στο τομέα της βαριάς βιομηχανίας της χώρας...
Ταυτοχρόνως ο Ν.Ταβουλάρης επιτίθεται στους "αρμόδιους" εννοώντας τα συναρμόδια υπουργεία Άμυνας και Ανάπτυξης για την άρνησή τους να εκταμιεύσουν ένα ποσό 12.700.000.........
ευρώ από εκτελεσθείσες εργασίες για τις δύο πυραυλακάτους Super Vita των συμβάσεων των ετών 2006 και 2007.
Η καθυστέρηση έχει προκύψει από μια λανθασμένη - όπως αποδείχθηκε και έγινε εν συνεχεία παραδεκτό - εισήγηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους ότι έχει δοθεί το 80% του συνολικού ποσού και έχει εκτελεστεί μόνο το 40% του έργου.
Η εισήγηση από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι 100% λανθασμένη γιατί δεν είχαν συμπεριλάβει το υποκατασκευαστικό έργο των ξένων εταιρειών που παρέχουν τα συστήματα στο σκάφος (MBDA, Vosper, RAMSYS κλπ) το οποίο είχε πληρωθεί από τα ναυπηγεία Ελευσίνας με την ταυτόχρονη μεταβίβαση της κυριότητας στο δημόσιο. Βάσει αυτών το εκτελεσθέν έργο φτάνει το 90%, δηλαδή υπάρχει έργο το οποίο είναι ακόμα απλήρωτο!
Το θέμα είναι ότι έμπλεξε στα γρανάζια του Νομικού Συμβουλίου η υπόθεση το οποίο κατ'αρχήν αποφάνθηκε αρνητικά και μετά την λήψη συμπληρωματικών στοιχείων έχει αναλάβει να μελετήσει ξανά το όλο ζήτημα, αλλά φαίνεται ότι το κακό έχει γίνει.
Ο όμιλος Νεωρίου-Ελευσίνας μετά από την ακύρωση του προγράμματος της φρεγατοκορβέτας το 2004 και μετά την μετάθεση στο απώτερο μέλλον της απόφασης για την προμήθεια των φρεγατών FREMM που είχε ληφθεί στα τέλη του 2008, βρίσκεται "με την πλάτη στον τοίχο".
Η ένταξή του στο άρθρο 99 αποτέλεσε μόνο προσωρινή ανακούφιση, από την στιγμή που το δημόσιο δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις του.
Με το θέμα έχει ασχοληθει προσωπικά ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος, του οποίου όμως "τα χέρια είναι δεμένα": Το μπλέξιμο που έχει δημιουργήσει η λανθασμένη αρχική εισήγηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους τυπικά δεν του επιτρέπει να κάνει τίποτα μέχρι την ανατροπή της από δεύτερη απόφαση.
Δυστυχώς το βαρύ κλίμα και η υπογραφο-φοβία που υπάρχει στο υπουργείο Εθνικής άμυνας, λόγω της σκανδαλολογίας που έχει υπονομεύσει καίρια την Εθνική Άμυνα κάνει τους πάντες να μεταθέτουν τις ευθύνες στον επόμενο...
Το τραγικό είναι ότι υπάρχουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης του έργου από δύο μεγάλες τράπεζες στα χέρια του υπουργείου Άμυνας (αντίθετα π.χ. με την περίπτωση των υποβρυχίων που δεν υπάρχει ούτε ... σημείωμα σε χαρτοπετσέτα), δηλαδή τα ποσά που έχει καταβάλει το υπουργείο είναι απόλυτα διασφαλισμένα, αλλά στη χώρα που έχει απωλέσει το αυτονόητο εδώ και καιρό, αυτά είναι δευτερεύοντα ζητήματα.
Οπότε προτιμούν να στείλουν στην ανεργία 1000 ακόμα εργαζόμενους και να σβήσει και η τελευταία μεγάλη μονάδα βαριάς βιομηχανίας της χώρας, παρά να κάνουν αυτό που πρέπει: Να δώσουν λύση...
Ταυτοχρόνως ο Ν.Ταβουλάρης επιτίθεται στους "αρμόδιους" εννοώντας τα συναρμόδια υπουργεία Άμυνας και Ανάπτυξης για την άρνησή τους να εκταμιεύσουν ένα ποσό 12.700.000.........
ευρώ από εκτελεσθείσες εργασίες για τις δύο πυραυλακάτους Super Vita των συμβάσεων των ετών 2006 και 2007.
Η καθυστέρηση έχει προκύψει από μια λανθασμένη - όπως αποδείχθηκε και έγινε εν συνεχεία παραδεκτό - εισήγηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους ότι έχει δοθεί το 80% του συνολικού ποσού και έχει εκτελεστεί μόνο το 40% του έργου.
Η εισήγηση από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι 100% λανθασμένη γιατί δεν είχαν συμπεριλάβει το υποκατασκευαστικό έργο των ξένων εταιρειών που παρέχουν τα συστήματα στο σκάφος (MBDA, Vosper, RAMSYS κλπ) το οποίο είχε πληρωθεί από τα ναυπηγεία Ελευσίνας με την ταυτόχρονη μεταβίβαση της κυριότητας στο δημόσιο. Βάσει αυτών το εκτελεσθέν έργο φτάνει το 90%, δηλαδή υπάρχει έργο το οποίο είναι ακόμα απλήρωτο!
Το θέμα είναι ότι έμπλεξε στα γρανάζια του Νομικού Συμβουλίου η υπόθεση το οποίο κατ'αρχήν αποφάνθηκε αρνητικά και μετά την λήψη συμπληρωματικών στοιχείων έχει αναλάβει να μελετήσει ξανά το όλο ζήτημα, αλλά φαίνεται ότι το κακό έχει γίνει.
Ο όμιλος Νεωρίου-Ελευσίνας μετά από την ακύρωση του προγράμματος της φρεγατοκορβέτας το 2004 και μετά την μετάθεση στο απώτερο μέλλον της απόφασης για την προμήθεια των φρεγατών FREMM που είχε ληφθεί στα τέλη του 2008, βρίσκεται "με την πλάτη στον τοίχο".
Η ένταξή του στο άρθρο 99 αποτέλεσε μόνο προσωρινή ανακούφιση, από την στιγμή που το δημόσιο δεν πληρώνει τις υποχρεώσεις του.
Με το θέμα έχει ασχοληθει προσωπικά ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος, του οποίου όμως "τα χέρια είναι δεμένα": Το μπλέξιμο που έχει δημιουργήσει η λανθασμένη αρχική εισήγηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους τυπικά δεν του επιτρέπει να κάνει τίποτα μέχρι την ανατροπή της από δεύτερη απόφαση.
Δυστυχώς το βαρύ κλίμα και η υπογραφο-φοβία που υπάρχει στο υπουργείο Εθνικής άμυνας, λόγω της σκανδαλολογίας που έχει υπονομεύσει καίρια την Εθνική Άμυνα κάνει τους πάντες να μεταθέτουν τις ευθύνες στον επόμενο...
Το τραγικό είναι ότι υπάρχουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης του έργου από δύο μεγάλες τράπεζες στα χέρια του υπουργείου Άμυνας (αντίθετα π.χ. με την περίπτωση των υποβρυχίων που δεν υπάρχει ούτε ... σημείωμα σε χαρτοπετσέτα), δηλαδή τα ποσά που έχει καταβάλει το υπουργείο είναι απόλυτα διασφαλισμένα, αλλά στη χώρα που έχει απωλέσει το αυτονόητο εδώ και καιρό, αυτά είναι δευτερεύοντα ζητήματα.
Οπότε προτιμούν να στείλουν στην ανεργία 1000 ακόμα εργαζόμενους και να σβήσει και η τελευταία μεγάλη μονάδα βαριάς βιομηχανίας της χώρας, παρά να κάνουν αυτό που πρέπει: Να δώσουν λύση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου