Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

«Δένουν κάβους» τα πλοία στις 18 Οκτωβρίου


Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία της Πέμπτης 18 Οκτωβρίου αποφάσισε κατά τη σημερινή συνεδρίαση της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, η ΠΝΟ υποστήριξε ότι, με την απεργία αυτή, «αναδεικνύει τα προβλήματα του κλάδου και το πράττει γιατί θεωρεί ότι τα προβλήματα των εργαζομένων θαλάσσιου και χερσαίου χώρου έχουν κοινό παρανομαστή, δηλ. την άνευ προηγουμένου άγρια, βάρβαρη και ανάλγητη επίθεση Κυβέρνησης και Τρόικα στα εργασιακά και κοινωνικο ασφαλιστικά...
δικαιώματά τους». Επιπλέον, η συμμετοχή στην απεργία της 18ης Οκτωβρίου, αποτελεί την απαρχή προγράμματος απεργιακών κινητοποιήσεων, που θα πραγματοποιηθούν το προσεχές διάστημα με νεότερη απόφαση της ΠΝΟ.
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας υιοθέτησε κι ένα πρόγραμμα δράσης, στο πλαίσιο του οποίου αποφασίστηκε η πραγματοποίηση σειράς επαφών με εφοπλιστικές εταιρείες της Ακτοπλοΐας τις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να υπάρξει μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα προβλήματα του κλάδου (όροι εργασίας και αμοιβής, οργανικές συνθέσεις, δεκάμηνη απασχόληση, κλπ.), με τελικό ορίζοντα και στόχο την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων στο χώρο της Ακτοπλοΐας.
Στην ανακοίνωση της ΠΝΟ, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής:
«Η επικείμενη ψήφιση από τη Βουλή του νέου φορολογικού νομοσχεδίου στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνεται δυσμενής αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών, αυξάνοντας και πάλι τους συντελεστές φορολόγησής τους, συζητήθηκε εκ νέου κατά την παραπάνω συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ».
«Η ΠΝΟ επαναλαμβάνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί μια τέτοια ισοπεδωτική αντιμετώπιση, γιατί αυτό θα αποτελέσει αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, όταν η προσπάθεια προσέλκυσης πρέπει να αποτελεί εθνική υπόθεση και επί πλέον γιατί θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο σε ξένες σημαίες, με αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες».
Τα πρώτης προτεραιότητας κυρίαρχα αιτήματα του κλάδου είναι:
  • Άμεση ανάκληση της πολιτικής επιστράτευσης Ελλήνων ναυτεργατών και κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας που την επιβάλλει.
  • Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
  • Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
  • Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
  • Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
  • Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγομένης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επί τέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
  • Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους
  • Χωρίς άλλη καθυστέρηση αντιμετώπιση από την Πολιτεία των οξυμμένων και χρονίων προβλημάτων της Ναυτικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα την κατάσταση στις Α.Ε.Ν. και το Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., σε ό,τι αφορά την άμεση πρόσληψη Καθηγητών, την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής τους και διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων για την κάλυψη των αναγκών των σπουδαστών στα πλαίσια της Κατευθυντήριας Εκπαίδευσης επί Πλοίου
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί ώστε η εναλλακτική αυτή εκπαίδευση να αντιμετωπίζεται χωρίς προβλήματα στη ναυτολόγηση σπουδαστών, ώστε να μην διατρέχουν κίνδυνο απώλειας σχολικών εξαμήνων και το ακόμη σοβαρότερο διαγραφής τους από την εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου