Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Λευτέρης Ελευθερίου: "Μου αρέσει να τσαλακώνομαι. Αυτό είναι άλλωστε το μεγαλείο του ηθοποιού!"

Τον γνωρίζεις από τα βιντεάκια του Youtube που είχαν βάλει φωτιά στο Ίντερνετ, από το ρόλο του «Μίρι» στη «Γενιά των €592» και από τη φωνή του... Χάρου στο «Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος», αλλά κυρίως για μια από τις πιο επιτυχημένες διαφημίσεις των τελευταίων ετών στη χώρα μας. Ο Λευτέρης Ελευθερίου, ένας... ηθοποιός-πολυμηχάνημα που στο σανίδι πραγματικά δίνει ρέστα, μας μιλά για την.....
Ελλάδα της κρίσης, την τηλεόραση και τη διαφήμιση, την πατρότητα αλλά και την παράσταση «Άγρια Δύση» του Θοδωρή Αθερίδη, στην οποία πρωταγωνιστεί.
Συνέντευξη: Μπάμπης Δούκας, Φωτογραφία: Νίκος Λυμπερτάς

Πότε κατάλαβες ότι μπορείς να ασχοληθείς επαγγελματικά με την υποκριτική και τι είναι αυτό που σε ώθησε προς τα εκεί;

«Κατάλαβα ότι θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά με την υποκριτική όταν έτρωγε όλη μου την ημέρα η ενασχόληση μου με αυτήν! Σκέφτηκα ότι φτηνά την βγάζουν οι φίλοι μου που γελάνε με τα καραγκιοζιλίκια μου, για να με κερνάνε έναν καφέ και μια τυρόπιττα!».
Πώς ήταν τα πρώτα χρόνια σου στο χώρο της υποκριτικής;
«Τέλεια! Είχα ανακαλύψει και μαγευτεί από μια καινούρια τέχνη. Άγνωστος, δεν ντρεπόμουν για το πώς θα βγω έξω, δεν με ενδιέφεραν τα χρήματα πρώτα από όλα, ήμουν σε δύο ομάδες που δημιουργούσαμε από το μηδέν. Τα νοσταλγώ πότε πότε!».
Το Ίντερνετ έπαιξε ρόλο στην επαγγελματική σου ανέλιξη;
«Με το Ίντερνετ με έμαθε ένα κοινό που από καιρό είχε πάψει να έχει σχέση με την τηλεόραση. Η τηλεόραση με έκανε γνωστό και κυρίως ο ρόλος του "Μίρι" και οι διαφημίσεις».
Πώς είναι η ζωή για έναν νέο ηθοποιό (και ειδικά με οικογένεια) αφού πια δεν γυρίζονται αρκετές σειρές;
«Μεγάλωσα σε ένα παραδεισένιο νησί, την Νάξο, και μου φαινόταν αδιανόητο να κάνω οικογένεια στην Αθήνα. Αν και το βάρος της ευθύνης της ανατροφής ενός παιδιού με τρομάζει συνεχώς, η ζωή με οικογένεια αποδείχθηκε πολύ περιπετειώδης και συναρπαστική. Έχω το άγχος να προσφέρω ό,τι καλύτερο στο παιδί μου και καταρχάς να το βλέπω υγιές. Υπάρχει ένα συνεχές στρες στο θέμα της υγείας με όλα αυτά που γίνονται στη χώρα στο συγκεκριμένο τομέα. Οικονομικά τώρα, δεν κατάφερα να πλησιάσω ούτε κατά διάνοια τα κασέ των προηγούμενων χρόνων, οπότε δεν ξέρω για ποια κατάσταση οικονομική μιλάμε. Έγινα γνωστός σε περίοδο κρίσης με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Δυσκολίες πληρωμής, καθυστερήσεις κ.λπ.».
Έχει αλλάξει η ζωή σου μετά τη γέννηση του γιου σου και με ποιο τρόπο;
«Ναι, έχει αλλάξει προς μια κατεύθυνση, πολύ αναζωογονητική αλλαγή για τις δύσκολες μέρες που βιώνουμε. Προσπαθώ να ξαναγίνω κι εγώ παιδί για να καταλάβω πώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο και με τι ενθουσιασμό τον ανακαλύπτει. Επιδιώκω κάθε μέρα που μεγαλώνω να ξαναγίνομαι παιδί».
Είσαι φαν της... νέας μόδας για τα ζευγάρια να κάνουν πρώτα παιδί και μετά να παντρεύονται;
«Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα μόδας. Νομίζω έχει να κάνει περισσότερο με τη φύση των Μυστηρίων που πια οι νέοι δεν τα κατανοούμε. Έχουμε απομακρυνθεί πολύ από την ουσία τους και αυτό είναι θέμα προτεραιότητας. Για παράδειγμα, αν έχεις ως προτεραιότητα να ικανοποιήσεις τον κοινωνικό σου περίγυρο πρώτα θα παντρευτείς. Αν το παιδί που έρχεται είναι το σημαντικότερο σε μια σχέση, τότε ο γάμος μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και μπορεί ακόμα και να έπεται του παιδιού».

Πού γνωρίστηκες με την σύζυγο σου; Έχει κάποια σχέση με τον καλλιτεχνικό χώρο;
«Γνωριστήκαμε στην Σχολή, αν και επαγγελματικά μόνο εγώ το ακολούθησα. Πάντως έχει βαθιά καλλιτεχνική φλέβα και μεγάλη ανάγκη έκφρασης. Όμως ο συγκεκριμένος χώρος "βρίθει" γυναικών και είναι και πιο ανταγωνιστικά τα πράγματα. Έπειτα αγαπάει εξίσου τη μητρότητα και πάνω απ' όλα το παιδί και την ενασχόληση μαζί του».
Έχεις κάποια... εμμονή με τους ρόλους των Κρητικών (δεδομένου πως σε βλέπουμε στην παράσταση αλλά και στο παλαιότερο βιντεάκι του Youtube);
«Αν και μου έχουν πει ότι η οικογένειά μου -από την Απείρανθο- έχει τις ρίζες της στα Σφακιά και μου είναι και σχετικά εύκολο να μιμηθώ έναν Κρητικό, λόγω κοινών ακουσμάτων της απεραθείτικης ντοπιολαλιάς με την κρητική διάλεκτο, εγώ έχω έτσι ή αλλιώς μια εμμονή με την Κρήτη. Σαν μια πολύ αγαπημένη μου ξαδέλφη. Θαυμάζω τους Κρητικούς για το πνεύμα τους, τη χάρη τους, το πόσο ανοιχτοί είναι αλλά και για τη φιλοξενία τους, το χιούμορ τους... Με εμπνέει και μου δίνει δύναμη αυτή την εποχή η σκέψη ότι η Ελλάδα έχει έναν τέτοιο θησαυρό σαν την Κρήτη!
Επιδιώκεις να «τσαλακώνεσαι» μέσω των ρόλων σου ή απλώς προκύπτει από τον εκάστοτε σκηνοθέτη;
«Πάρα πολύ. Θεωρώ ότι η μεταμόρφωση είναι το μεγαλείο του ηθοποιού. Δεν θα ήθελα να κάνω καριέρα ως ζεν πρεμιέ ή να υποδυθώ μια φιγούρα που είναι κοντά στα δικά μου δεδομένα. Αντίθετα, όταν τσαλακώνομαι ''με μέτρο πάντα'' αισθάνομαι ότι εκτίθεμαι πραγματικά, που είναι και το ζητούμενο του επαγγέλματος».
Πώς προέκυψε η διαφήμιση της Hol και σε ενοχλεί το γεγονός πως ουσιαστικά έγινες ευρέως γνωστός μέσω αυτής;
«Κάποτε μπορεί να με ενοχλούσε, ναι! Γιατί ως ηθοποιός ευελπιστείς να αναγνωριστείς για την επιτυχία σου σε έναν ρόλο. Η διαφήμιση ως ηθικό αποτέλεσμα και το προϊόν της δεν σε εκφράζουν πάντα. Ευτυχώς εγώ με την Hol ένιωσα -και νιώθω- τόσο τυχερός που έδωσα και δίνω τον καλύτερό μου εαυτό, να αποδώσω αυτό που θέλει η εταιρεία και αυτό που πίστευα εγώ ότι δεν θίγει τη δουλειά μου. Είναι πολύ σημαντικό να εκτιμάς και να σέβεσαι τους ανθρώπους που έχεις συνεργαστεί και να μη μετανιώνεις γι' αυτό που έχεις κάνει ή να πεις ότι το έκανες αποκλειστικά για τα χρήματα».
Ο κόσμος στο δρόμο πώς σε αντιμετωπίζει; Σε σταματούν και σε ρωτούν για τη διαφήμιση ή για τους ρόλους που κατά καιρούς έχεις υποδυθεί;
«Μου δείχνουν μεγάλη συμπάθεια. Ντρέπομαι πολύ, είμαι πολύ ανασφαλής. Προσπαθώ συνήθως να τους ρωτάω τι δεν τους άρεσε. Το καλύτερο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι χαρίζω γέλιο σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Είμαι, όμως, πολύ προβληματισμένος με όλα αυτά που βλέπω, που δεν μπορώ να το χαρώ όσο θέλω. Σκέφτομαι συνέχεια ότι υπάρχουν τόσο σημαντικοί άνθρωποι γύρω μας που μοχθούν καθημερινά για να είμαστε καλά και ούτε καν τους γνωρίζουμε. Χιλιάδες άνθρωποι, γιατροί και δάσκαλοι απλήρωτοι, που προσφέρουν συνειδητά με όλη τους την αγάπη κοινωνικό έργο και παρόλα αυτά δεν έχουμε ακούσει τίποτα γι' αυτούς. Αυτούς τους ανθρώπους χρειαζόμαστε αυτές τις ώρες που καταρρέουν Υγεία και Παιδεία».
Έχεις κάνει «εκπτώσεις» στην τέχνη σου προκειμένου να... επιβιώσεις στο χώρο;
«Συνήθως συμβαίνει όταν σκηνοθέτες μού ζητούν κάτι το οποίο εκείνη την ώρα δεν ξέρω να το υποστηρίξω. Θεωρώ ότι κάνω "έκπτωση" φέρνοντας ένα αποτέλεσμα που δεν έχω κατανοήσει καλά - βέβαια όχι σε βαθμό που να ντρέπομαι που βρίσκομαι στη σκηνή. Αντιθέτως όταν είμαι ελεύθερος να κάνω κάτι δικό μου, είμαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό μου και θέλω το αποτέλεσμά μου να ανταποκρίνεται σε αυτό που εγώ θεωρώ ιδανικό. Τις πιο πολλές φορές έχω δυσπραγία ή μια ανάγκη παύσης προκειμένου να βγει αργότερα ένα αποτέλεσμα με βαθύτερες αναγνώσεις, κάτι που με έχει βασανίσει για καιρό. "Έκπτωση" θεωρώ και το να έχεις άμεσα άποψη για όλα και να την εκθέτεις απερίσκεπτα».
Έγινες... πλούσιος από τη διαφήμιση; Κάποτε συνέβαινε και αυτό ή υπάρχει κρίση και σε αυτό τον τομέα;
«Πλούσιος όχι! Εν συγκρίσει με το πώς ζούσα, είμαι όμως πιο άνετος. Βέβαια υπάρχει κρίση και σε αυτό τον τομέα. Η οικονομική κατάσταση του διαφημιζομένου είναι άρρηκτα δεμένη με την οικονομική κατάσταση του καταναλωτή, οπότε τα λόγια περιττεύουν».
Έχεις σκεφτεί κάποια στιγμή να φύγεις για το εξωτερικό, όπως κάνουν αρκετοί συνομήλικοι συνάδερφοί σου;
«Αν εννοείς για λόγους δουλειάς, όχι δεν σκέφτομαι το εξωτερικό! Δεν μεμψιμοιρώ. Και πρίμα έχουν πάει τα πράγματα οικονομικά μέσα στην κρίση, και στις περισσότερες δουλειές που έχω κάνει υπάρχει έντονη προσωπική κατάθεση. Το μόνο που με προβληματίζει είναι η πολιτική πια. Είναι δύσκολες οι εποχές για να εκφραστείς χωρίς να προσβληθεί κάποιος, σε σημείο που να σε σκυλοβρίσει χυδαία. Αν μιλάμε για το κράτος, ναι, το έχω σκεφτεί! Μου αρέσει να πηγαίνω όσο πιο συχνά μπορώ στο εξωτερικό και αυτό που σκέφτομαι συνεχώς είναι πόσο μου αρέσει η Ελλάδα. Είναι οξύμωρο αλλά έτσι αισθάνομαι. Η επένδυση του μέλλοντος για την Ελλάδα είναι ο ποιοτικός χρόνος ενασχόλησης με τον πλούτο της ίδιας της χώρας. Ο ποιοτικός χρόνος είναι χρυσός. Πιστεύω ότι πρέπει να απαιτήσουμε από τους εαυτούς μας και να βρούμε χρόνο για να ανακαλύψουμε την πλούσια κληρονομιά μας, και πολλή δουλειά για να την αναδείξουμε».
Έχεις κάνει κάποια άλλα επαγγέλματα;
«Διάφορα επαγγέλματα που σχετίζονται με τη μαζική εστίαση, τη διασκέδαση, σε cafés κυρίως, αλλά ασχολούμαι και καθημερινά με χιλιάδες άλλα πράγματα εκτός της υποκριτικής».
Κατά πόσο ο χαρακτήρας της παράστασης είναι κοντά στον Λευτέρη Ελευθερίου και πώς προέκυψε;
«Ο ρόλος είναι γραμμένος από τον Θοδωρή Αθερίδη με τον οποίο δεν γνωριζόμαστε καλά. Δεν ξέρω αν βασίστηκε σε δικά μου χαρακτηριστικά. Το αν μου μοιάζει δεν μπορώ ακόμα να το πω. Σίγουρα πάντα υπάρχουν κοινά στοιχεία, αλλά ακόμα και να μην υπάρχουν -από ατεχνία ή υποκριτική αδυναμία- μπορώ να φέρνω τους ρόλους στα μέτρα μου, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μοιάζω με αυτούς».
Ποιος είναι ο κινηματογραφικός και ποιος ο θεατρικός ρόλος που θα ήθελες να ερμηνεύσεις;
«Δεν έχω τέτοια προβλήματα. Ο "Κρητικός" μου αρέσει υπερβολικά και είναι ένας ρόλος που με εκφράζει. Σαν ηθοποιός όμως ικανοποιούμαι περισσότερο από την εναλλαγή ρόλων μέσα σε ένα έργο».
Τελικά προτιμάς θέατρο ή τηλεόραση;
«Αν με ρωτούσες πριν δύο χρόνια θα σου απαντούσα "την τηλεόραση αλλά και το Ίντερνετ", από την άποψη της έκθεσης σε περισσότερο κόσμο . Το θέατρο μου αρέσει πολύ για την αμεσότητά του και η τηλεόραση όταν έχω τη δυνατότητα να επεμβαίνω στο αποτέλεσμα και να το επηρεάζω. Νομίζω ότι οι δουλειές, λόγω κόστους, έχουν γίνει πρόχειρες πια. Έχω γίνει τελειομανής με τη δουλειά και αυτό είναι το πρώτο που κοιτάζω παρά το μέσο. Τι νόημα έχει το μέσο αν εγώ δεν είμαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα;».

Μάθε κι αυτά...
Από τις πιο αγαπημένες διαφημίσεις της σειράς της HOL για τον Λευτέρη Ελευθερίου ήταν οι πρώτες που προβλήθηκαν: «Μου άρεσε πάρα πολύ που γυρνούσαμε ολόκληρη την Ελλάδα», δηλώνει ο πρωταγωνιστής. Αξιοσημείωτο των γυρισμάτων ήταν πως πολλές φορές ο ίδιος ο Λευτέρης Ελευθερίου παρέκκλινε του σεναρίου και αυτοσχεδίαζε, με αρκετά μεγάλη επιτυχία, καθώς στο τελικό μοντάζ κρατούσαν τις ατάκες και τις διαφοροποιήσεις του ηθοποιού!
***Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας NEWS, που κυκλοφορείκάθε Σάββατο στα περίπτερα

***Η παράσταση «Άγρια Δύση» έκανε πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αποθήκη(Σαρρή 40, Ψυρρή, τηλ.             210 3253153      )
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ. 20:00, Πέμ. & Παρ. 21:00, Σάβ. & Κυρ. 18:00 & 21:00

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου