Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

Οι τουρίστες θέλουν να αισθάνονται ασφαλείς στην Ελλάδα Πηγή:www.capital.gr

 
Της Έφης Καραγεώργου

Η τουριστική Ελλάδα έχει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα, έναντι των ανταγωνιστών της, λόγω της μεγάλης ποικιλομορφίας των προορισμών της. Και έχει ελπίδες να ανακτήσει το χαμένο έδαφος σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις για φέτος το καλοκαίρι. Στο σημείο όμως που θα πρέπει να εστιάσει είναι η ασφάλεια...

Τα παραπάνω επισημαίνει μιλώντας στο Capital.gr ο κ. Χάρι Ναΐρ, αντιπρόεδρος της Expedia Inc, της μεγαλύτερης εταιρείας στο χώρο των on line κρατήσεων στον τουρισμό, καθώς συνεργάζεται με 150.000 ξενοδοχεία, όλων των κατηγοριών, που βρίσκονται σε 19.000 τουριστικούς προορισμούς, προσφέροντας μεγάλη γκάμα επιλογών στην πελατεία της. Από ξενοδοχεία 5 αστέρων μέχρι προτάσεις για κάμπινγκ.

Όπως αναφέρει ο κ. Ναΐρ, κάθε μήνα 70 εκατομμύρια χρήστες επισκέπτονται την θυγατρική του ομίλου την Hotels.com, που διαθέτει 85 sites σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να ενημερωθούν για προσφορές σε ξενοδοχεία και να κλείσουν τα ταξίδια τους.

Μάλιστα πλέον οι υπηρεσίες της Expedia προσφέρονται στους χρήστες των smart phones, οι οποίοι ανά πάσα στιγμή μπορούν να ενημερωθούν για τις προσφορές και να κλείσουν το ξενοδοχείο της αρεσκείας τους.

Ο κ. Ναΐρ σε ό,τι αφορά τον ελληνικό τουρισμό κάνει τον εξής διαχωρισμό. «Άλλες είναι οι προοπτικές της Αθήνας και άλλες των υπόλοιπων τουριστικών προορισμών» λέει χαρακτηριστικά και εξηγεί: Στην Αθήνα οι διανυκτερεύσεις έχουν υποχωρήσει κατά 25% με 30%, παρότι οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν μειωθεί κατά 7%. Η μέση τιμή για τα ξενοδοχεία της Αθήνας διαμορφώνεται στα 77 ευρώ, όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα η μέση τιμή δωματίου είναι 90 ευρώ. Στους προορισμούς -εκτός Αθήνας- οι διανυκτερεύσεις κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και το καλοκαίρι θα «πάει καλά», σημειώνει ο αντιπρόεδρος της Expedia, προσθέτοντας πως η χώρα είναι ανταγωνιστική σε επίπεδο τιμών.

Που υστερεί λοιπόν η Αθήνα και χάνει σε αφίξεις, είναι το εύλογο ερώτημα, στο οποίο ο κ. Ναΐρ απαντά πως: Το κέντρο της πρωτεύουσας βρίσκεται συχνά στο κέντρο της διεθνούς προβολής, λόγω των επεισοδίων. Οι εικόνες αυτές, κάνουν το γύρο του κόσμου και αποτρέπουν τους τουρίστες να επισκεφθούν την Αθήνα. Το ίδιο εξάλλου είχε συμβεί και πέρυσι με τα γεγονότα στην Αίγυπτο.

Αυτό που πρέπει να κάνετε, συνεχίζει, είναι να προβάλλετε την εικόνα της ασφαλούς Ελλάδας. Της χώρας που θα μπορεί να επισκεφθεί και να είναι ασφαλής τόσο ο τουρίστας που ταξιδεύει μόνος, όσο και εκείνος που την επιλέγει για διακοπές με την οικογένεια του.

Στο ερώτημα τι είναι εκείνο που κάνει ηγέτη, στο χώρο της, την Expedia ο κ. Ναΐρ απαντά: μας ενδιαφέρει να κάνουμε τους ανθρώπους να ταξιδέψουν και να επιλέξουν τους προορισμούς. Η αξιοπιστία μας, ότι ο πελάτης θα έχει τις καλύτερες υπηρεσίες στην καλύτερη δυνατή τιμή είναι το πλεονέκτημα μας. Αν μάλιστα κάποιος πελάτης μας βρει σε άλλο site, καλύτερη τιμή για ξενοδοχείο -που συνεργάζεται μαζί μας-, η Expedia του καλύπτει τη διαφορά. Το διαδίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα στους τουρίστες να βλέπουν και να συγκρίνουν τιμές.

Υπάρχουν όμως κάποια προαπαιτούμενα για να ενταχθεί, ένας προορισμός ή ένα ξενοδοχείο στην ομπρέλα της Expedia; Όχι απαντά ο κ. Ναΐρ. Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα. Προϋπόθεση είναι να υπάρχει αεροπορική σύνδεση και ξενοδοχεία στην περιοχή.

Επιπλέον η Expedia, εισπράττει αμοιβή από το κατάλυμα, μόνο όταν πραγματοποιηθεί κράτηση. Παράλληλα η Expedia βοηθά τον ξενοδόχο να διαμορφώσει την καλύτερη δυνατή τιμή, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Όπως λέει ο ιδιος, το ξενοδοχείο που προβάλλεται περισσότερο (με φωτογραφίες, πληροφορίες κλπ), έχει αυξημένες πιθανότητες να πετύχει κρατήσεις σε σχέση με ίδιας κατηγορίας ξενοδοχείο –στον ίδιο προορισμό- και μάλιστα σε τιμή υψηλότερη κατά 3 ευρώ τη βραδιά.

Θετική είναι επίσης για τον ξενοδόχο και η κριτική, που δέχεται μέσω σχολίων από πελάτες που το επισκέφθηκαν.
Ενώ η Expedia παρέχει στον κάθε ξενοδόχο τη δυνατότητα να έχει διαφορετικές προσφορές, ανάλογα με την αγορά που απευθύνεται , δηλαδή να πουλάει σε διαφορετική τιμή στην αγορά της Ρωσίας, απ΄ εκείνη που προσφέρει στην αγορά της Κίνας.

Τέλος σε ό,τι αφορά την Ελλάδα ο κ. Ναΐρ παραδέχεται πως λόγω της ύφεσης οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων είναι ανταγωνιστικές ενώ το επίπεδο των υπηρεσιών είναι υψηλό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου