«Κόκκινοι» ισολογισμοί και οικονομική ύφεση δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην ακτοπλοΐα, που πλέον κινείται στα όρια της χρεοκοπίας, καθώς οι φόβοι για ηχηρά «κανόνια» στο Αιγαίο είναι πλέον υπαρκτοί.
Παράγοντες μάλιστα της Ακτής Μιαούλη εκφράζουν φόβους ότι... η κατάσταση στην ακτοπλοΐα, με τις εταιρείες να «βουλιάζουν» στις ζημιές, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε «κανόνια» και ο λόγος που δεν έχει συμβεί προς το παρόν κάτι τέτοιο συνδέεται με τις τράπεζες που θέλουν να περισώσουν κάποιες από τις διαρκώς αυξανόμενες επισφάλειες.
Οπως το 2009 και το 2010, έτσι και το 2011 καταγράφηκε ως έτος ζημιών για τις εταιρείες του κλάδου, με τις 4 εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες (Μινωικές, ΑΝΕΚ, Attica και ΝΕΛ) να καταγράφουν ζημιές της τάξης των 210 εκατ. ευρώ. Ανοδο των ζημιών της εμφάνισε η Minoan Lines για το σύνολο του έτους που ανήλθαν σε 39,4 εκατ. ευρώ, έναντι 36,1 εκατ. ευρώ το 2010. Η δε Attica Group είδε τις ζημιές να εκτοξεύονται στα 86,5 εκατ. ευρώ από 49,3 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Για τη ΝΕΛ οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 61,01 εκατ. ευρώ, από 43,3 το 2010. Η μόνη που κατάφερε να μετριάσει τις ζημιές της σε σχέση με πέρυσι ήταν η ΑΝΕΚ, που παρουσίασε ζημιές ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, από 89,7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010.
Με τις τράπεζες να έχουν κυριολεκτικά «σφραγίσει» κάθε στρόφιγγα χρηματοδότησης, οι εταιρείες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν έστω και τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες τους.
Με τα σημερινά δεδομένα σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, οι πληρότητες στα πλοία καθιστούν ζημιογόνα σχεδόν όλα τα δρομολόγια στη διάρκεια του χρόνου. Αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η συμμετοχή των καυσίμων στη λειτουργία ενός πλοίου, από 32% το 2004, υπερβαίνει πλέον το 50%, γίνεται αντιληπτό το οικονομικό αδιέξοδο των εταιρειών.
Κώστας Νάνος
Παράγοντες μάλιστα της Ακτής Μιαούλη εκφράζουν φόβους ότι... η κατάσταση στην ακτοπλοΐα, με τις εταιρείες να «βουλιάζουν» στις ζημιές, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε «κανόνια» και ο λόγος που δεν έχει συμβεί προς το παρόν κάτι τέτοιο συνδέεται με τις τράπεζες που θέλουν να περισώσουν κάποιες από τις διαρκώς αυξανόμενες επισφάλειες.
Οπως το 2009 και το 2010, έτσι και το 2011 καταγράφηκε ως έτος ζημιών για τις εταιρείες του κλάδου, με τις 4 εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες (Μινωικές, ΑΝΕΚ, Attica και ΝΕΛ) να καταγράφουν ζημιές της τάξης των 210 εκατ. ευρώ. Ανοδο των ζημιών της εμφάνισε η Minoan Lines για το σύνολο του έτους που ανήλθαν σε 39,4 εκατ. ευρώ, έναντι 36,1 εκατ. ευρώ το 2010. Η δε Attica Group είδε τις ζημιές να εκτοξεύονται στα 86,5 εκατ. ευρώ από 49,3 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Για τη ΝΕΛ οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 61,01 εκατ. ευρώ, από 43,3 το 2010. Η μόνη που κατάφερε να μετριάσει τις ζημιές της σε σχέση με πέρυσι ήταν η ΑΝΕΚ, που παρουσίασε ζημιές ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, από 89,7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010.
Με τις τράπεζες να έχουν κυριολεκτικά «σφραγίσει» κάθε στρόφιγγα χρηματοδότησης, οι εταιρείες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν έστω και τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες τους.
Με τα σημερινά δεδομένα σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, οι πληρότητες στα πλοία καθιστούν ζημιογόνα σχεδόν όλα τα δρομολόγια στη διάρκεια του χρόνου. Αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η συμμετοχή των καυσίμων στη λειτουργία ενός πλοίου, από 32% το 2004, υπερβαίνει πλέον το 50%, γίνεται αντιληπτό το οικονομικό αδιέξοδο των εταιρειών.
Κώστας Νάνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου