![]() |
| Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Μάκης Συμεώνογλου |
Θετικά γνωμοδότησε η Δημοτική Κοινότητα Χώρας για την κυκλοφοριακή μελέτη που προτίθεται να εφαρμόσει η Δημοτική αρχή στη Χώρα της Νάξου. Όπως δήλωσε στο naxosnow.gr ο... κ. Μάκης Συμεώνογλου, με ομόφωνη απόφαση τους τα μέλη του τοπικού συμβουλίου, που συνεδρίασε την Παρασκευή 18 Μαΐου, συμφώνησαν να εφαρμοστεί η μελέτη και παράλληλα να υπάρχει η δυνατότητα να διορθωθούν, τα όποια κυκλοφοριακά προβλήματα παρουσιαστούν, πριν όμως από την αιχμή της τουριστικής περιόδου.
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Νάξου επεσήμανε για ακόμα μία φορά τις βασικές ενστάσεις του σε ότι αφορά το κλείσιμο της πόλης σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «ο ίδιος ο μελετητής (σελ. 6 της μελέτης) θέτει προϋποθέσεις για το κλείσιμο της πόλης. α) Να εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή μελέτη και β) να αρχίσουμε να μελετάμε σε βάθος χρόνου το κλείσιμο. Εάν καταλήξουμε να κλείσει η πόλη με τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να υπάρξουν τότε θα έχουμε όφελος».
Σύμφωνα πάντως με τα όσα δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Δημήτρης Λιανός η δημοτική αρχή προτίθεται να προχωρήσει στο κλείσιμο της Χώρας από τα τέλη Ιουνίου (ρεπορτάζ και δηλώσεις του κ. Λιανού εδώ).
Τα ερωτήματα όμως που προκύπτουν είναι πολλά, όπως τα επισημαίνει τόσο ο κ. Συμεώνογλου όσο και πλήθος πολιτών.
- Τι ακριβώς εννοούμε «κλείσιμο» της πόλης;
- Σε ποια σημεία θα γίνει αυτό; (η Χώρα έχει πολλούς δρόμους που οδηγούν στο εσωτερικό της).
- Πώς θα γίνει η αστυνόμευση; (η δημοτική αστυνομία έχει επτά αστυνομικούς ο ένας έχει εναλλάξ ρεπό, μένουν έξι, άρα δυο αστυνομικοί σε κάθε βάρδια. Επαρκούν;)
- Τελικά ποιοι θα μπαίνουν στην πόλη και με ποια κριτήρια. Αυτοί που έχουν κατοικίες; Αυτοί που έχουν επιχειρήσεις; Τα ΤΑΞΙ; Οι προμηθευτές καταστημάτων;
- Τα δυο mini bus που προτίθεται προς το παρόν να νοικιάσει από το ΚΤΕΛ η δημοτική αρχή, επαρκούν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο που υπερδιπλασιάζεται ο πληθυσμός λόγω τουρισμού, να μεταφέρουν τον κόσμο από τα περιφερειακά πάρκινγκ;
- Τι θα γίνει με τους επιχειρηματίες ενοικίασης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που έχουν τις επιχειρήσεις τους μέσα στην πόλη;
- Τελικά για ποιον θα κλείσει η πόλη; Για τους κατοίκους των χωριών;
- Και πώς θα μιλάμε για ισονομία τη στιγμή που τελικά οι κάτοικοι χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Σε αυτούς που ελεύθερα και ωραία θα κυκλοφορούν παντού και σε αυτούς που θα τους απαγορεύεται η είσοδος; (Δηλ. κάποιος που είναι άρρωστος αλλά κάτοικος της πόλης, μπορεί άνετα να πάρει το αυτοκίνητό του να πάει στο φαρμακείο της παραλίας που εφημερεύει να πάρει φάρμακα, ενώ ο κάτοικος που μένει λίγο πιο πέρα αλλά όχι μέσα στην «κλεισμένη» περιοχή, θα πρέπει να πάρει το αμάξι του να πάει στο πάρκινγκ να περιμένει το λεωφορείο να πάει στο φαρμακείο να ξαναπάρει το λεωφορείο να πάει στο πάρκινγκ να πάρει το αμάξι και να πάει σπίτι του!)
- Τελικά με το κλείσιμο της πόλης τι θα πετύχουμε; (Αφού έτσι όπως περιγράφεται τα οχήματα που ελεύθερα θα κυκλοφορούν δεν είναι και λίγα…)
Αυτά και πολλά ακόμη είναι τα ερωτήματα που θέτουν δημότες της Νάξου σε ότι αφορά «κλείσιμο της πόλης».
Φορείς: «Ναι» στο κλείσιμο της πόλης, υπό προϋποθέσεις
Από την άλλη πλευρά οι τέσσερις μεγαλύτεροι φορείς της Νάξου, Σύλλογος Ενοικιαζομένων δωματίων, Ένωση Ξενοδόχων Νάξου, Σύλλογος Μαζικής Εστίασης και Εμποροεπαγγελματικός σύλλογος σε επιστολή τους προς το ΔήμαρχοΜανόλη Μαργαρίτη, τον Αντιδήμαρχο Δημήτρη Λιανό και την Δημοτική Κοινότητα Χώρας Νάξουεπισημαίνουν τα εξής:
Εμείς οι παραπάνω φορείς θα θέλαμε σχετικά με το « Άμεσο Κλείσιμο Κυκλοφορίας Οχημάτων στην Πόλη της Νάξου επί 24ωρου βάσεως» να σας καταθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας:
Είμαστε σύμφωνοι με την προς έγκριση Κυκλοφοριακή Μελέτη αφού αφ’ ενός αποτελεί προϊόν Επιστημονικής γνώσης και Τεκμηρίωσης και αφ’ ετέρου και εμείς έχουμε πολλαπλώς επισημάνει την αναγκαιότητα της ύπαρξης της, ώστε να αποτελέσει τη βάση για διορθώσεις στο μέλλον, που θα τείνουν να φτάσουν την ιδανική συνισταμένη, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Πόλης μας καθώς και για την λειτουργία των επιχειρήσεων.
Το κλείσιμο της Πόλης (που προτείνουμε και εμείς πρώτοι από το 2005) είναι η ιδανική λύση να εφαρμοστεί εφ’ όσον πρώτα:
- Βρεθούν, Λειτουργήσουν τα περιφερειακά παρκινγκ τα οποία θα πρέπει να έχουν 1)διακριτή διαγράμμιση-αρίθμηση θέσεων 2) Επαρκή Φωτισμό 3) Φύλαξη των οχημάτων 4) Κόμιστρο Ενοικίασης (προτείνεται) 5) Ικανότητα φιλοξενίας του όγκου των οχημάτων που συνωστίζονται και πρόκειται να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους χώρους την περίοδο της αιχμής.
- Εξασφαλιστεί η συχνή και διαρκής σύνδεση με λεωφορεία mini bus από τα παρκινγκ προς το εσωτερικό της Πόλης
- Εγκατασταθεί επαρκής και διαρκή σήμανση με ξεκάθαρα πληροφοριακά μηνύματα που θα βοηθήσουν στην καλλιέργεια της κυκλοφοριακής συνείδησης και λειτουργίας
- Λειτουργήσει το μέτρο πιλοτικά στην χαμηλή περίοδο και γίνει βίωμα και συνείδηση για τους ντόπιους οδηγούς και πολίτες οι οποίοι θα αποτελέσουν τους μοχλούς λειτουργίας του μέτρου και την υψηλή περίοδο.
- Τέλος σας επισημαίνουμε ότι για να λειτουργήσει ένα μέτρο πρέπει να είναι αποδεκτό από την κοινωνία. Να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες , να έχει ξεκάθαρη κατανοητή ταυτότητα, να περιφρουρείται, να ελέγχεται, να διορθώνεται και να βασίζεται στην ισότητα και στην ισονομία των πολιτών


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου