Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

Ακτοπλοία: Νέα επιχειρηματικά σχήματα το 2013


Δύο θεωρούνται ότι είναι τα κλειδιά για τις εξελίξεις στην αγορά, από την μία πλευρά η επέκταση της σημερινής συνεργασίας της ΑΝΕΚ με τον όμιλο της Attica και σε άλλες γραμμές που θα οδηγήσει στην απόσυρση πλοίων από Αιγαίο - Αδριατική και από την άλλη πλευρά τα πραγματικά σχέδια του ομίλου Grimaldi και της Τράπεζας Πειραιάς για την Hellenic Sea Ways όπου εμπλέκεται επίσης και η Sea Star συμφερόντων Βαρδινογιάννη. Κυρίαρχη άποψη στο υπουργείο Ναυτιλίας είναι ότι πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις μεταξύ των εταιρικών σχημάτων που κυριαρχούν σήμερα στην ακτοπλοΐα....


Αναλυτές της αγοράς, όπως χρηματοδοτικός σύμβουλος Γιώργος Ξηραδάκης (XRTC) εκτιμούν ότι μέσα στο 2013 θα πρέπει να υπάρξουν εξελίξεις στην ακτοπλοΐα που θα δημιουργήσουν νέα επιχειρηματικά σχήματα ή συνεργασίες σε επίπεδο δρομολογίων.

Η μελετητική εταιρεία Planet της Εθνικής Τράπεζας που μελέτησε την ακτοπλοΐα πριν από λίγους μήνες για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας εκτίμησε ότι σε επιχειρηματικό επίπεδο πρέπει να γίνουν οι εξής κινήσεις:

Αναδιάρθρωση και αναχρηματοδότηση από τις τράπεζες των ακτοπλοϊκών δανείων.

Επίτευξη συνεργασιών ή και συγχωνεύσεων για τη συρρίκνωση του αριθμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

«Ανοιγμα» των εταιρειών στη διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Τουρκία.

Δρομολόγηση πλοίων στις αγορές των εξωτερικού.

Μετατόπιση πλοίων από την μετακίνηση επιβατών στην μεταφορά φορτηγών αξιοποιώντας τα υπάρχοντα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Ο κ. Μουσουρούλης ετοιμάζει παράλληλα τις αλλαγές στη νομοθεσία (Ν. 2932) οι οποίες συζητήθηκαν με την τρόικα, αλλά δεν πέρασαν στο πολυνομοσχέδιο με το οποίο ψήφισε η Βουλή του τρίτο Μνημόνιο.

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου σκέφτεται μεταξύ άλλων να μειώσει τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, να καταργήσει την υποχρέωση της δεκάμηνης απασχόλησης των ναυτικών από τις πλοιοκτήτριες, να επιτρέψει στις εταιρείες την αλλαγή πλοίων τους με άλλα μικρότερου λειτουργικού κόστους κατά τη διάρκεια του Χειμώνα τόσο στις ελεύθερες όσο και στις επιδοτούμενες γραμμές.

Επίσης το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει θέσει στο υπουργείο Οικονομικών το αίτημα των ακτοπλόων για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των πλοίων και τις υπηρεσίες εστίασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου